U Petak 8. Marta su predstavnici republike i pokrajine započeli konsultacije u vezi sa dugo najavljivanim i jednim od najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji: auto-put Novi Sad – Ruma koji uključuje i tunel kroz Frušku goru. Prema ranije prikazanom dinamičkom planu, auto-put bi trebalo da bude završen u narednih 30 meseci. Tako će Novi Sad direktnom vezom biti spojen sa Koridorom 10 i granicom sa Hrvatskom odnosno BiH.

Navedeni auto-put ustvari predstavlja primarnu deonicu puta koji će u budućnosti biti izgrađen od granice sa Rumunijom preko Zrenjanina, Novog Sada, Rume i Šapca sve do Loznice gde bi trebao biti povezan sa BiH. Dužina navedene deonice auto-puta od Novog Sada do Rume sa tunelom kroz Frušku goru bi trebala iznositi 27 kilometara i prolaziće kroz tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu. Na ovom području živi oko 400.000 stanovnika i posluje blizu 30.000 preduzeća, a nedaleko od trase auto-puta nalazi se i 12 industrijskih i jedna slobodna zona.

Krajem prošle godine potpisan je predugovor sa kineskom firmom „Putevi i mostovi“, vredan 642 miliona evra, koji obuhvata izgradnju dva regionalna puta od kojih bi jedan trebao biti upravo auto-put od Novog Sada do Rume.

PRIKAZ AUTOPUTA NOVI SAD - LOZNICA

Predsednik vojvođanske Vlade gospodin Bojan Pajtić, izjavio je da će tunel kroz Frušku goru dužine oko tri kilometra, biti najduži tunel u Srbiji. On je takođe naglasio i to da će navedeni auto-put imati ogroman ekonomski značaj, jer će spojiti Bačku i Banat sa Sremom i omogućiti veću prohodnost preduzećima i građanima. Trasa sa tunelom će imati i veliki ekološki značaj, jer je Nacionalni park „Fruška gora“ veoma opterećen teretnim saobraćajem i svakodnevno se devastira.

by ZoranR