Kako javljaju „JP PUTEVI SRBIJE“, u ponedeljak 21.11.2011. godine je nakon višegodišnje rekonstrukcije u rad puštena petlja „Zrenjanin“ (u novosadskim gradskim krugovima mnogo poznatija kao „Kaćka petlja“) na autoputu E-75 u zoni obilaznice Novog Sada.
Počevši od navedenog datuma, saobraćaj se u zoni navedene petlje i kompletne obilaznice Novog Sada odvija normalno ali sa bitnim trajnim izmenama.
Naime, dosadašnja deonica autoputa E-75 u zoni Novog Sada postaje tranzitna saobraćajnica ka GP Horgoš od Beograda i u suprotnom smeru, dok će se kompletan saobraćaj ka i iz Novog Sada od navedenog datuma obavljati isključivo preko novoizgrađenih servisnih saobraćajnica paralelnih sa autoputem.
Vozila iz pravca Beograda koja se nameravaju isključiti ka Novom Sadu, isključenje sa autoputa E-75 obavljaće isključivo preko novoprojektovane naplatne rampe “Jug” koja je locirana na oko 2km posle benzinske stanice „Lukoil“ (na km 117+700). Nakon navedenog isključenja i plaćanja putarine će se vozila kretati servisnom saobraćajnicom preko koje će im biti omogućen pristup preko petlji „Zrenjanin“ (tj. „Kaćka“) ili „Temerin“ za Novi Sad, Zrenjanin i ostala lokalna mesta.
Vozila iz pravca GP Horgoš koja se nameravaju isključiti ka Novom Sadu, isključenje sa autoputa E-75 obavljaće isključivo preko servisne saobraćajnice koja započinje neposredno ispred Sentandrejskog mosta (na km 111+300). Nakon navedenog isključenja će se vozila kretati servisnom saobraćajnicom preko koje će im biti omogućen pristup preko petlji „Zrenjanin“ (tj. „Kaćka“) ili „Temerin“ za Novi Sad, Zrenjanin i ostala lokalna mesta.
Istovremeno će sva vozila koja iz pravca Novog Sada nameravaju koristiti autoput E-75 ka GP Horgoš i Beogradu, do autoputa morati koristiti petlje „Zrenjanin“ („Kaćka“) i „Temerin“. Preko njih će dalje koristiti servisne saobraćajnice ka uključenjima na tranzitni deo autoputa E-75.
Napominje se da će se isključenja vozila sa autoputa E-75 ka servisnim saobraćajnicama ka Novom Sadu, Zrenjaninu i lokalnim mestima vršiti isključivo na navedenim mestima (iz smera Beograd – Subotica na km 117+700 i iz smera Subotica – Beograd na km 111+300) te da će oni koji eventualno propuste priliku da se isključe na navedenim mestima morati mimoići navedene petlje i eventualno napraviti polukružno skretanje na prvim sledećim petljama (tj. petlja „Sirig“ u pravcu GP Horgoš odnosno petlja „Kovilj“ u pravcu Beograda). Kako ne biste uzaludno trošili vreme, gorivo, novac i živce, obratite naročitu pažnju na saobraćajnu signalizaciju!
Inače, kompletno isključenje kao i petlja su trebali biti završeni još 2008. godine. Ipak, zbog raznih objektivnih i neobjektivnih razloga, petlja je završena tek ovih dana. Okvirna cena je bila oko 43 miliona Evra.
Na žalost, ovim činom još uvek nije kompletirana čitava obilaznica Novi Sad. Preostaje da se izgradi deo obilaznice od „Sentandrejskog mosta“ do naplatne rampe „Sirig“.
Napišite komentar: