
U poslednje vreme smo često slušali o tendencijama raznih država da jedna drugu nadmaše izgradnjom većeg i većeg objekta. Poslednji slučaj iz Kine o kojem smo pisali pre nekoliko dana najviše svedoči o tome. U nameri da objektima sa prefiksom NAJ dodamo novu dimenziju, danas ćemo pisati o NAJdužoj zgradi na svetu.
Kada biste zastali za tren i razmislili, verovatno biste i sami došli do zaključka koja bi namena najdužeg objekta na svetu mogla biti. Pretpostavljam da vas neće iznenaditi što je terminal jednog svetski poznatog aerodroma upravo najduža zgrada na svetu. U pitanju je terminal aerodroma „Kansai“ u blizini Osake u Japanu. Terminal je ukupno dugačak 1700m i projektovao ga je poznati svetski arhitekta Renco Pjano (Renzo Piano).
Pored toga što obuhvata najdužu zgradu na svetu, ovaj aerodrom je poznat i po tome što je sagrađen na potpuno veštačkog ostrvu dimenzija 4km x 2,5km napravljenom isključivo za aerodrom unutar velikog zaliva. Naime, usled činjenice da je Japan generalno izuzetno gusto naseljen, nije bilo jdnostavno pronaći odgovarajući komad zemlje u blizini grada čiji je aerodrom već potpuno preopterećen. Zbog toga je donet zaključak da bi bilo mnogo jednostavnije u svrhu izgradnje aerodroma izgraditi potpuno novo ostrvo i na taj način rešiti problem.
Kensai aerodrom je otvoren 1994. godine nakon nešto više od 7 godina izgradnje u kojoj je učestvovalo preko 10.000 radnika. Prilikom izgradnje se javilo mnoštvo raznih problema među kojima najveći taj što je zbog slabosti tla čitavo veštačko ostrvo pod težinom materijala neprestano tonulo. Veliki zadatak je bio i taj da se napravi struktura koja će odolevati svim vremenskim prilikama i neprilikama.
Ipak, da je zadatak uspešno obavljen govori i činjenica da je struktura aerodroma preživela bez bilo kakvih značajnije štete zemljotres iz ’95 godine čiji epicentar je bio udaljen svega 20km kao i tajfun iz ’98 kada su vetrovi duvali čak 200 km/h. Ukupna cena aerodroma je do danas dosegla neverovatnih 20 milijardi dolara.
Aerodrom tj. veštačko ostrvo je sa kopnom povezano putem kolosalnog mosta dužine 3km čija izgradnja je sama koštala oko milijardu dolara.
Sedeći primer aerodroma iz Osake, i Hong Kong kao i Nagoja su takođe poučeni znanjima i iskustvom izgradili svoje aerodrome na veštačkim ostrvima.
Lokacija objekta na Gmapi
By ZoranR
Linkovi: www.kansai-airport.or.jp, www.rpbw.com, www.en.wikipedia.org,
Napišite komentar: