Radno vreme: Ponedeljak – Petak od 09 do 17h

OD SKICA DO TOPLOG DOMA...AQ

Idejni projekat novog mosta u Novom Sadu

Tokom intervjua datog za „Tanjug“ koji su  4. Decembra 2011. godine objavile „Večernje Novosti“, Gradonačelnik Novog Sada gospodin Igor Pavličić je kroz priču o budućnosti Novog Sada pod njegovim sledećim mandatom pomenuo izgradnju šest (6) novih mostova u Novom Sadu. Uprkos entuzijazmu koji je Gradonačelnik tokom intervjua pokazao u vezi sa očekivanim rezultatima predstojećih izbora (u čiju analizu ja neću ulaziti), tokom intervjua je namerno ili nenamerno navedena gruba greška tokom licitiranja o broju i budućnosti izgradnje mostova. Naime, postoji ogromna verovatnoća da se kroz intervju zapravo mislilo da će Novi Sad imati ukupno šest (6) mostova kroz nekoliko godina a ne da će taj broj biti izgrađen (neće se valjda ponovo graditi već izgrađeni mostovi).

Da konkretizujemo, po važećem GUP 2021, na teritoriji grada Novog Sada se predviđa izgradnja ukupno četiri (4) mosta i uklanjanje postojećeg montažno-demontažnog drumsko-železničkog mosta „Boško Perošević“.

Među navedenih četiri mosta, za samo dva (2) je (gotovo) izvesna gradnja, dok su ostala dva na nivou nada i špekulacija imajući u vidu postojeću Svetsku Ekenomsku Krizu.

Prvi most koji bi vrlo skoro trebao da se gradi jeste novi drumsko-železnički most na mestu nekadašnjeg „Žeželjevog“ mosta. Za ovaj most je stvorena finansijska konstrukcija i imajući u vidu da će on u budućnosti biti sastavni deo na trasi Evropskog železničkog koridora X, njegova izgradnja ne bi ni pod kojim uslovma trebala da se dovede u pitanje. Radovi bi mogli početi već na proleće.

Render novog mosta koji će biti izgrađen na mestu nekadašnjeg "Žeželjevog"

Drugi most za koji postoji dobra verovatnoća da će da se gradi jeste most na stubovima nekadašnjeg mosta „Franc Jozef“, a koji je srušen tokom II Svetskog Rata. Za ovaj most je tokom 2009. godine tokom konkursa izabran i usvojen „Idejni projekat“ koji je izradilo preduzeće „Ponting“ iz Maribora. Procena je da bi izgradnja ovog mosta koštala između 30-40 miliona Eura.

 

Ipak, imajući u vidu da je gradska skupština izjavila pre par godina da u kasi ne postoji dovoljno novca za izvođenje ovog projekta, postavlja se pitanje: Da li je gradonačelnik tokom navedenog intervjua govorio o realnim planovima koje grad namerava sprovesti tokom sledećeg mandata, ili je zapavo „RAJI“ davano ono što žele da čuje (pred izbore) – teško je reći. I pored moje ogromne želje i nade da će reči Gradonačelnika biti sprovedene u delo, ubeđen sam da neće biti realizovane.

Ostala dva mosta ćija je gradnja potpuno neizvesna jesu nastavak Bulevara Evrope odnosno tzv. „Most preko Ribarca“ i most koji bi e gradio od Petrovaradina preko Dunava ka autoputu (poslednje-navedeni je najneizvesniji).

Kompletan intervju možete pročitati OVDE.

ZoranR

Napišite komentar: