Tokom intervjua datog za „Tanjug“ koji su 4. Decembra 2011. godine objavile „Večernje Novosti“, Gradonačelnik Novog Sada gospodin Igor Pavličić je kroz priču o budućnosti Novog Sada pod njegovim sledećim mandatom pomenuo izgradnju šest (6) novih mostova u Novom Sadu. Uprkos entuzijazmu koji je Gradonačelnik tokom intervjua pokazao u vezi sa očekivanim rezultatima predstojećih izbora (u čiju analizu ja neću ulaziti), tokom intervjua je namerno ili nenamerno navedena gruba greška tokom licitiranja o broju i budućnosti izgradnje mostova. Naime, postoji ogromna verovatnoća da se kroz intervju zapravo mislilo da će Novi Sad imati ukupno šest (6) mostova kroz nekoliko godina a ne da će taj broj biti izgrađen (neće se valjda ponovo graditi već izgrađeni mostovi).
Da konkretizujemo, po važećem GUP 2021, na teritoriji grada Novog Sada se predviđa izgradnja ukupno četiri (4) mosta i uklanjanje postojećeg montažno-demontažnog drumsko-železničkog mosta „Boško Perošević“.
Među navedenih četiri mosta, za samo dva (2) je (gotovo) izvesna gradnja, dok su ostala dva na nivou nada i špekulacija imajući u vidu postojeću Svetsku Ekenomsku Krizu.
Prvi most koji bi vrlo skoro trebao da se gradi jeste novi drumsko-železnički most na mestu nekadašnjeg „Žeželjevog“ mosta. Za ovaj most je stvorena finansijska konstrukcija i imajući u vidu da će on u budućnosti biti sastavni deo na trasi Evropskog železničkog koridora X, njegova izgradnja ne bi ni pod kojim uslovma trebala da se dovede u pitanje. Radovi bi mogli početi već na proleće.
Drugi most za koji postoji dobra verovatnoća da će da se gradi jeste most na stubovima nekadašnjeg mosta „Franc Jozef“, a koji je srušen tokom II Svetskog Rata. Za ovaj most je tokom 2009. godine tokom konkursa izabran i usvojen „Idejni projekat“ koji je izradilo preduzeće „Ponting“ iz Maribora. Procena je da bi izgradnja ovog mosta koštala između 30-40 miliona Eura.
Ipak, imajući u vidu da je gradska skupština izjavila pre par godina da u kasi ne postoji dovoljno novca za izvođenje ovog projekta, postavlja se pitanje: Da li je gradonačelnik tokom navedenog intervjua govorio o realnim planovima koje grad namerava sprovesti tokom sledećeg mandata, ili je zapavo „RAJI“ davano ono što žele da čuje (pred izbore) – teško je reći. I pored moje ogromne želje i nade da će reči Gradonačelnika biti sprovedene u delo, ubeđen sam da neće biti realizovane.
Ostala dva mosta ćija je gradnja potpuno neizvesna jesu nastavak Bulevara Evrope odnosno tzv. „Most preko Ribarca“ i most koji bi e gradio od Petrovaradina preko Dunava ka autoputu (poslednje-navedeni je najneizvesniji).
Kompletan intervju možete pročitati OVDE.
ZoranR
Napišite komentar: